fredag den 14. september 2007

Date med den solbrune

Jeg var på noget, der vist var en date i går.
Jeg synes, jeg havde været lidt uheldig og lidt af en nerd magnet på det sidste, så jeg måtte virkelig overbevise mig selv om, at ham her nok skulle være ham, jeg havde lyst til at se regelmæssigt. Så jeg tog et langt bad, exfolierede, barberede, rensede og skyllede. Jeg pakkede linsevæsken, tandbørsten, p-pillerne og et kondom i forventningens glæde. Jeg nåede også lige at få taget det værste af en begejstret tilstand, så det ikke var min mis, der skulle bestemme aftenens forløb, hvis jeg blev tiltrukket af den solbrune. Jeg stod på metroen.

Jeg stod af metroen og der var han: solbrun, ung, høj, slank med uren hud, et tale problem (mumlen og besværet mht. at få ordene ud) og dårlig humor... Uuuuiih.
De første 5 minutter brugte jeg på at spole alle sex and the city afsnit igennem i mit hoved for at finde et fif til at komme ud af den her aften, men samtidigt nagede det mig, at jeg var så overfladisk, at jeg ikke engang gad tilbringe én aften med ham her.


Vi ankommer til et moderne kollegium, og det viser sig at vi skal lave maden sammen, og at det skal foregå i et fælles kollegiekøkken. Han har ikke ryddet op på sit værelse, men der er da plads til at ligge min jakke. Kollegiekøkkenet er fyldt af unge studerende, der opfører sig på den der teenage-jeg-vil-have-opmærksomheden-måde. Jeg bemærker, at ingen hilser på den solbrune. Han hilser heller ikke på dem.
Jeg åbner den medbragte - gode! - flaske vin og får hældt en ordentlig røvfuld i mig, så jeg kan kapere den uvante situation, som minder mig om min kollegiefortid, der allerede synes meget fjern og barnagtig. Efter vinen kan jeg lidt bedre håndtere situationen, og kan ignorere at jeg kun forstår halvdelen af den solbrunes udtale.
I løbet af den korte aften (!), som foregår kortvarigt omkring måltidet, vi sammen har tilberedt og i form af en gåtur, går det op for mig, at jeg er i selskab med et af de der få originale genityper, der har det med at leve et liv som den misforståede og asociale, og som selv er bevidst om, hvor de er placeret i andres øjne. Det viste sig, jeg var i selskab med en person, der kunne perspektivere svære problemstillinger på et splitsekund og konstruere nye vinkler - helt uden for boksen.
Det endte med at være en interessant aften, men dagen derpå er tanken: why? - hvorfor får jeg kun nørder tildelt for tiden? Ja, jeg er fortsat overfladisk...

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Froggy er også nørd - på den fede måde.
Så godt jeg ikke er røget på sexdating.dk. Så var jeg nok virkelig blevet draget til dig. *G*
Har du overvejet at date nogen, der er lidt ældre og ikke bor på kollegie?

Frække Rikke sagde ...

@ Froggy
Jamen søde Froggy, jeg går efter mænd over 30, for de skal have rygrad og erfaring i mange henseende, men jeg får altid at vide, at der er en grund til at de er over 30 og single ;-)
...Og så prøver jeg jo dem der under 30, men det duer heller ikke... Iiiih!

Anonym sagde ...

Er ked af at høre om dine mange skuffelser.

Min kæreste er tredive. Jeg ved efterhånden at jeg skal have en moden og erfaren mand. Ifølge ham selv var han en værre drengerøv og slet ikke interesseret i at have lange forhold, da han var yngre, så jeg har altså mødt ham på det helt rigtige tidspunkt.

Det skal så siges, at jeg blev også inviteret på hans kollegieværelse (han begyndte at studere sent efter en årrække med arbejde) og det var tilgengæld top nice med fladskærm og lækre møbler, levende lys og god mad.

Verden er ikke altid så enkel :-)

Anonym sagde ...

@ Cherry

Bedømt ud fra denne historie og dine altid venlige kommentarer på min blog, kan jeg godt få den tanke, at du simpelthen er fascineret af nørdede mænd? Ikke fordi de er nørdede, og ikke fordi du gerne vil have sex med dem. Men fordi de perspektiverer.

Dengang jeg netdatede, der tror jeg, jeg mødte en del piger, der tænkte som dig: Når de først lige havde slugt skuffelsen, så ærgrede de sig måske nok over, at der ikke blev brug for kondomet, men de syntes trods alt det var interessant at møde mig, og de glædede sig over at have kælet for missen hjemmefra…

Hvis jeg har ramt rigtig her, så har jeg på vegne alle denne verdens mænd nogle forslag til, hvordan du håndterer det :-)

Anonym sagde ...

... på vegne af alle den verdens nørdede mænd," skulle der have stået. Vigtigt ord, der faldt ud der :-)

Frække Rikke sagde ...

@ Human Stain

Endnu engang har du inspireret mig til et nyt indlæg.
Jeg tager meget gladeligt imod tips om nerd dating! *S*

dating sagde ...

Sitet er værd at læse. Det unikke og struktur, der skinner fra denne blog indlæg