tirsdag den 18. september 2007

Endelig efterår!

Åh, jeg er en landsforræder!

I modsætning til alle de solskinshungrende danskere falder der en ro over mig, når luften køles ned, regnen falder og de røde blade daler mod jorden. Endelig kan jeg sætte bremsen i. Endelig må jeg være inden døre uden dårlig samvittighed. Endelig kan jeg lege hule igen.
Min veninde siger hun ved præcis hvornår foråret starter, for der starter min promiskuøsitet; min higen efter energiudløsning og modspil. Hun ved også, hvornår efteråret tager sit officielle afsæt, for der pakker jeg energikufferten sammen, kravler tilbage i min hule (der heldigvis nu falder noget mørke på allerede ved halvotte-tiden) og begynder at nørde (fagnørde og jobnørde forstås). Jeg begynder at have plads til refleksion og får et dagligt indskud inspiration fra studium og job, der skaber en meget stabil ramme om en distræt, melankolsk skæbnes liv.


Jeg er simpelthen bare ikke ved at overvældes af begejstring, når jeg får lov at sidde på en hård, småfugtig græsplæne og drikke en flaskeøl, der gør mig træt allerede kl. 15. Jeg kan ikke holde ud at læse uden for - jeg bliver irriteret! Og decideret solbadning er helt og aldeles udelukket! - Hvor gør folk af deres energi? Bliver de ikke rastløse over al den sommerhygge?

De fleste mener, at der begås flest selvmord i juletiden, men flere statistiker taler imod denne forventing: De sker i den tidlige sommer; De sker når vejret, naturen og byen forventer, at du skal vågne op til dåd, være glad og stråle som en sol af bar begejstring over lyset og fuglenes kvidren. Jeg er langt fra selvmordets rand, men jeg kan godt forstå dem, der stopper der.

Længe leve efteråret!

14 kommentarer:

Anonym sagde ...

Er fuldstændig enig med dig (undtaget at jeg ikke rigtigt er promiskuøs (ingen gider sgu være det med mg *GG*)).
Efteråret er langt den bedste tid på året. Så er det heller ikke så forbandet varmt.
Blver sgu så træt af at svede gennem flere måneder.
Næ. Lad os få lidt køligere luft...

Frække Rikke sagde ...

Jaaah, den først røst i koret! Vi burde lave en forening mod sommer, for efterår. Jeg er også sådan en, der sveder - endnu en grund til jeg ikke er pjattet med den sommer!

Anonym sagde ...

deal.
Vi holder et møde i morgen, når jeg har været hos frisør.
Så kan vi snakke om bannere og en effektiv PR-kampagne mod sol og sommer.

Anonym sagde ...

Der er, for øvrigt, ikke noget galt med at svede så længe det er på grund af en eller anden form for fysisk aktivitet. ;-)

Anonym sagde ...

Mmmm .... man er vel nordbo? Efterår og mørke er en herlig ting - jeg kan godt følge det der med, at energien søger et sted, at drage hen.

Det eneste minus er, at sommerpigerne med deres korte og lokkende gevandter forsvinder helt indtil der bliver varmt igen - og det er helt umuligt, at dyrke sex udenfor :D

Frække Rikke sagde ...

@ froggy

Jep, du må være den helt rette kampagneleder! Juhuu, en allieret!

@Rovdyr
Jeg forstår ikke den der med at det ikke er muligt at dyrke sex uden for... er det ikke altid muligt? :-P

Anonym sagde ...

Det er urimeligt svært, at opretholde en erektion når der er minus grader udenfor Frk Rikke ;)

Ok måske er det muligt - men behageligt, det er nok snarere spørgsmålet.

Anonym sagde ...

@Rovdyrsblogger
Det passer jo ikke.
Selvfølgelig kan man opretholde en boner i minusgrader.
Og jo. Det kan let være ganske behageligt.

Anonym sagde ...

@Froggy: Tja - du er nok bare mere mand end jeg så :)

Frække Rikke sagde ...

@ begge

Uuuuh male fight på min blog - hvor ophidsende *G*

Anonym sagde ...

@FR
Ingen kamp der.
RDB har jo indrømmet, at jeg er mere mand end han. Så... ;-)

Anonym sagde ...

Hej. Hvor er det godt at læse dit indlæg. Ikke længe siden jeg selv skrev et lign.. Jeg er så glad for denne tid og elsker farverne. Er dog mindre glad for at det bliver tidligt møørkt, men det skyldes jo min sind. Jeg er lettet over ikke at skulle lade som om jeg er VILD med at være udendørsmenneske og deltage i div. udendørs arr. Næh du.. Længe leve min dybe bløde lænestol og min skønne plaid. NU kan jeg hygge på den politisk korrekte måde.

:-)

Anonym sagde ...

Froggy har jo klart den største pik her - så der er ingen grund til at slås ;)

Anonym sagde ...

@Rovdyr
Ikke når det er koldt... *GG*