lørdag den 29. september 2007

Tagged!

Så var det min tur til at blive tagged af en herlig lille skovtrold. Det betyder så, jeg skal skrive 7 sandheder om mig selv. Faktisk ser jeg det lidt som at lege "Jeg har aldrig" eller "Skelletter i skabet" i folkeskolen og gymnasiet (og universitetet for nogen af os ;-) ) Here goes...

1. Jeg spiser piller hver aften. 2 stk. I andre ville nok kalde dem lykkepiller, men det er så misvisende et ord. Grunden til jeg spiser dem er, at jeg er ikke skabt med en almindelig serotoninproduktion i hjernen. Jeg er ikke sindslidende, men heller ikke normal nok til at være normal.


2. Det er mig, der er storesøsteren. Jeg er altid klar med gode råd og vejledning og refleksive spørgsmål til mine veninder, men kan ikke lide, når de udsætter mig for det samme, for jeg har ikke behov for at andre har en holdning til mit liv og min livsstil.


3. Jeg har et commitment issue: Jeg kan ikke fokusere på en opgave ad gangen. Jeg tænker altid på alle de ting jeg kunne lave i stedet. Ofte resultere det i at jeg ikke lave en bønne ;-)

4. Jeg er engang blevet overfaldet.

5. Jeg er bedst til small talk med mennesker, der er omkring 50. Sådan er jeg opdraget.

6. Jeg har fra naturens hånd hår på storetåen, skæve hofter, grimme tæer, svage øjne og rødprikket hud på numsen, og overarmene og så er jeg 1/4 et eller andet fremmed, som ingen ved fordi min biofar er adopteret.



7. Jeg kan ikke lide at fortælle folk sandheder om mig selv. Det virker også så selvoptaget. Jeg får ondt i maven og kvalme af at være sårbar.


.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er måske det gode ved at blogge. At man kan blotte sig - uden at være helt så sårbar? Fordi man stadig er anonym.

Og så fristes man til at spørge. Hvad er egentligt 'normalt'? Og hvem har besluttet det? :p

Anonym sagde ...

Hej Rikke. Tak fordi du ikke tog det ilde op at jeg taggede dig.. OG tak fordi du kalder mig en herlig skovtrold. Smil det gjorde mig glad og jeg syntes det var sødt sagt. Jeg selv har jo heller ikke det omtalte serotonindims i hjernen så jeg gør det samme som dig. Tager piller der hjælper på det problem. men LYKKELIG blive man faneme ikke af dem. HA

Håber du har en god weekend og kan jeg muligvis låne din tømrer når du ikke bruger ham?? :-)

Anonym sagde ...

Heh - kunne man dog bare balancere sig selv med lidt pilletildskud hver dag så ville det være nemt - men det er jo desværre ikke sådan det virker.

Anonym sagde ...

Hvis du en dag møder en, der er normal nok til at være normal, så må du gerne give et praj :)

Jeg hørte på et tidspunkt en eller anden udbrede sig om, hvorfor Anders And er den primære Disney-figur i Skandinavien, mens det i resten af verden er Micky Mouse. Mens Micky er idealet, spejderdrengen, er Anders And ham, der opfatter verden sådan, at han er den eneste der er kolerisk, egoistisk og uheldig i en verden, hvor alle andre er normale, anstændige og seriøse. Det er en følelse, vi kan identificere os med.

Frække Rikke sagde ...

@Lenore

Ja, det er klart noget af det gode ved at blogge... at "put yourself out there" uden egentlig at afsløre sig selv.

@Skovtrold
Selv tak, og det er da sjovt at blive tagget ;-) og ja, vi er mange, der må poppe piller hver dag. Og tak til lægevidenskaben for det!
Måske jeg skulle lave en udlåningsservice over mændene i min lille sorte bog ... de ville sgu sikkert ikke have noget imod det haha

@Rovdyr
Godt du er fortsat er i blogsfæren hos os ;-)

@Human Stain
Haha, jeg skal nok sige til. Og jeg har hørt noget lignende om Anders og Micky. Amerikanerne elsker jo Micky - han repræsenterer den amerikanske drøm osv.
Jeg er nok mest til Georg Gearløs og Fedtmule blandet med Æsel fra Peter Plys :-D