tirsdag den 16. oktober 2007

Hvor går energien hen?

Jeg er ikke mere end lige kommet tilbage til øen, men energien blev vist i Jylland; Den energi jeg ellers så påpasseligt havde sparet op. Her sidder jeg så med min hindbæryoghurt med cornflakes og studenterkrummer (jaja, jeg ved godt det er sammenskrab af råden fabrik med E-numre, men mmm...) - den energiløses energibombardement fra helvede.


Og reklamefolkene bag tv-reklamerne har luret mig, for de sender kun spots med ginseng energi-tygegummi, chokoladebar-energi og power-drikke. Jeg er deres målgruppe. Efteråret er for alvor kommet og det er mørkt og vådt og energidræbende, og pludselig savner målgruppen den energi, den ikke fik af en sommersol. Måske man skulle købe sådan en lampe der - sådan en mod modløshed?
Hvor kommer energi fra? Umiddelbart er det jo noget med:

mad, lys, motion, søvn ind ->
energi
-> arbejde, kropslige funktioner, koncentration ud

Hvordan kan det så være så svært?

Ingen kommentarer: