mandag den 22. oktober 2007

Følelsesblogging

Jeg har prøvet at kæmpe imod min trang til at skrive endnu et pylreindlæg, men jeg må efterhånden erkende, at jeg ligger og svæver et sted mellem let og moderat depression, så jeg er vist den blog, jeg ikke gider være for tiden - den navlebeskuende, følsomme og selvmedlidende. Jeg gider ikke kontakte lægen. Jeg prøver at lære mig selv at tegne, afspænding, meditation, selv-coaching i stedet for.
Jeg skriver ikke mine pylreindlæg i forventning om, at det tiltrækker læsere (og da slet ikke de sædvanlige læsere?!), men fordi det er rart for mig, mig, mig. Og ja, det er mit eneste tema lige nu: mig, mig, mig - Grimt, ik?

Jeg skal til fødselsdag lige om lidt, selvom jeg ikke kan overskue det.

Min dag startede med en sms med ordene: "Nej, jeg er ikke træt af buttede kvinder på Nørrebro, men jeg har mødt en , så jeg ser lige hvad der sker på den front. Håber det er okay". Det var svar på min besked til tømren: "Er du blevet træt af buttede nørrebro-kvinder eller blot gået i cølibat?". Og selvfølgelig er det okay, at han har mødt en. Men en afvisning er en afvisning, og når man er et pyller er det et lille stik i hjertet. Forøvrigt er det "at have mødt en" code for alt muligt andet i sexdating-verdenen. Det kan ligeså godt betyder: "Så er du prøvet af - nu vil jeg videre" eller "Ups, jeg er kommet til at lave tre nye sexdates i denne uge, så jeg må lige sætte en på hold", "Vi er ikke et match på lagnet i mine øjne" osv. osv. Jeg bruger også selv "the code" om at have mødt en, så jeg ved at der eventuelt kan ligge noget andet bag, og jeg accepterer, at der tales i koder og at forholdet sættes på pause/afbrydes. Men på en dårlig dag er en afvisning som sagt stadig en afvisning.


Så havde jeg ham min yammy underviser. Han ænsede mig ikke, og jeg havde ellers gjort en masse ud af mig selv. Okay, udstråligen mangler for tiden, og jeg virker hamrende arrogant, når jeg er trist, så jeg er ikke den mest tiltrækkende! Desuden kunne jeg heller ikke mærke sommerfuglene, for der er lidt tomt indvendigt for tiden.

Efter den forelæsning havde jeg endnu en. Jeg kunne på ingen måde fokusere. Jeg aner faktisk ikke hvad undervisningen gik ud på. Herefter en bibliotekstur efter reserverede bøger, jeg vist nok synes er spændende?! Og så hjem og læse til forelæsning i morgen. Jeg brugte 45 min. på halvanden side, blev ringet op af en af mine chefer, der ævlede løs, og smed det hele fra mig og gik en tur i en time. Det skulle hjælpe på gråt humør at gå en rask tur og kigge op mod solen. Det gjorde det bare ikke.

Handle uden at kunne finde ud af hvad jeg skulle købe (hvordan smager mon kylling med skumfiduser til? ;-) )

Og så fysiotræning. Det burde være en del af enhver behandling af modløshed og det der er værre!

Og nu, den der fødselsdag.

11 kommentarer:

Lenore sagde ...

Der er da ikke noget galt med følelsesblogging! Skal jeg være fornærmet? ;)

Nej, spøg til side. Det er okay, at det handler om dig. Jeg tror også, vi alle har dage, hvor det hele bare er gråt i gråt. Jeg forsøger mig også med noget meditation en gang imellem. Det kan faktisk være okay. Træning plejer også at være en god hjælp. :)

Håber du snart er ovenpå igen!

Anonym sagde ...

Sender da lige et knus. Trænger du ikke til det ? Det gør jeg :-)

Anonym sagde ...

Nåda - det var da trist at høre du er lidt nede, men der er intet i vejen med at fortælle om det! Jeg synes personligt det er helt fint i hvert fald. Selv har jeg været lidt sløv og ikke fået blogget de sidste par dage, men derfor kan jeg jo godt kommentere et indlæg, so here we are ;-)

Anyway - jeg ville bare lige give dig et link til et nummer fra en plade jeg plejer at høre når jeg er lidt nede. Det er The Shins, som altid giver mig en warm fuzzy feeling når jeg hører det. Måske det - sammen med skumfiduser og kakao - kan gøre tricket for dig også?

http://www.youtube.com/watch?v=OHTSxw6zN1E

Anonym sagde ...

Det er jo din blog, den har allerede titlen "me me me me me" så det ER vel forventeligt, at den handler om dig dig dig? :)

Blog løs!

Frække Rikke sagde ...

@Lenore
Hahaha, nej du skal ikke være fornærmet. Jeg besøger jo din blog dagligt. Jeg ser bare mig selv som sådan en der ikke snakker om følelser, men det må jeg vist snart lave om på. Har lært at ringe til veninder, når jeg har det dårligt. Det tog mig 23 år at lære, at det var okay ;-)

@Kontorchef
Aaah, tak!

@Square
Har lige sat sangen til at afspille. Afventer fuzzy følelser ;-)

@Rovdyr
Ja, der er selvfølgelig advaret om at der vil blive snakket om me me me me me ;-)

Anonym sagde ...

Også et klap på skulderen fra mig. Hvis jeg også var din ven irl, ville jeg invitere på en helaften med rødvin, dvd-film og ret til selvmedlidenhed ad libitum :)

Frække Rikke sagde ...

@HS
Årrh, det var en dejlig kommentar. Tak for det! Det er dejligt at have blogvenner ;-)

Anonym sagde ...

Kender godt sådanne dage - jeg håber bare for dig, at det er dage og ikke måneder.

Nogengange kan jeg få mig selv ud af "sløvheden" ved at gøre alle de ting, jeg elsker. Fx. sætte rigtig god, upbeat højt musik på og prøve at finde ind til energien i musikken. Eller lave noget rigtig lækker mad, og simpelthen hive fat i folk, man holder af, og be dem spise det med én.

Nogengange kan jeg finde energien og lyset frem igen inden dagen er omme :-)

Anonym sagde ...

Faar du terapi?

Frække Rikke sagde ...

@aida
Ja, jeg forsøger med klassisk og musicure. Alt andet larmer og tekst irritere mit hoved.

@Onde Hund
Næh, jeg får piller ;-)
Der er ikke nogle gratis tilbud i københavnsområdet for folk, der ikke er skingrende sindssyge, så jeg må klare mig selv eller forgælde mig. Jeg har valgt at forsøge at klare mig selv og ellers bede om flere piller... Tragikomisk, ik?!

Anonym sagde ...

Prøv at se, om du ikke kan manipulere din læge til at skrive en henvisning til dig. Nej, det bliver det ikke gratis af - men langt billigere.

Terapi er altså pengene værd... Og i kombination med piller kan det være virkelig effektivt.

Du er ikke syg, men du er ked af det... Og det skal man tage alvorligt.