onsdag den 17. oktober 2007

Børnesex

Som sædvanligt inspirerer Human Stain mig til et indlæg. Denne gang om børn og seksualitet.

I børnehaven var der et lille legehus til venstre på den store plæne. Derinde viste vi hinanden hurtige glimt af vores kønsdele, men det var koldt, så det gik hurtigt over i dynejakker, snotnæser og mini-BMX'er. Men når vi som kom ind til saftevand og kiks og måtte lege i puderummet var vi 3 piger og 3 drenge - alle outsidere/nørder - der altid styrede mod det store puderum, hvor vi skiftedes til at stå med ryggen mod muren og lade bukserne falde og hive op i trøjen. Vi rørte ikke hinanden. Vi dominerede bare hinanden og kiggede forundret på al den bare hud, det andet køn kunne fremvise. Jeg mindes også engang, hvor en dreng og en pige var inde i det lille puderum og gemte sig under puderne i mørket. Vi andre gik ikke derind. Hverken pædagoger eller børn. Vi hørte bare drenge- og pigefnisen derinde fra.



Uden for børnehaven legede jeg også med andre børn. Vi legede læge på opvarmede toiletgulve. Vi legede gættelege og lege, hvor straffen var at tage bukserne af i en rum tid. Vi legede frisør, hvor man af en eller anden grund skulle betale ved at tage tøjet af og lade sig binde fast til en stol (min stedfar opdagede netop denne leg engang). Vi legede strippere til Disney- og Melodi Grand Prix-musik og killede hinanden.

Omkring 5. til 7. klasse mødtes to piger (mig og veninde) med en drengegruppe fra vores årgang. Vi slukkede lyset og drengene rørte ved vores bryster under blusen. Vi rørte en sjælden gang ved deres numser. Vi småsnkkede, sammenlignede kroppe og kyssede nogle få gange - med tungen! Min veninde gik vist videre, men der var en anden "stemning" omkring min person, så ingen vovede sig videre med mig. De havde nu nok fået lov, men jeg havde ikke behov på det tidspunkt. Der kom flere piger med. Primært fra yngre årgange. Og gruppen blev langsomt skiftet ud og overgik til nye generationer. Forstadshyggen fortsatte selvom vi fortsatte til one-on-one petting med henblik på at forberede os på den dag, vi skulle dyrke sex.



Min seksualitet blev dengang vækket af dominans, exhibisionisme og subtil ydmygelse. Det gør den også i dag, for vores seksualitet er en del af vores identitet, hvad end den afspejler eller modstrider hverdagens image.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det lyder som en lykkelig historie... jeg håber, det også var det.

Det her synes jeg virkelig er et fascinerende emne - altså de fantasier, man havde som barn, og som man senere finder ud af var erotiske. Nogen burde skrive om det, hvis nogen ikke allerede har gjort det... hvilket minder mig om, at jeg aldrig fik læst Joan Ørting :)

Frække Rikke sagde ...

Hæhæ, det var lykkeligt! Dejligt, spændende, ophidsende...
Ja, jeg gad også godt studere det nærmere. Måske jeg lige skulle snakke med psykologistuderende veninde.
Forresten mindes jeg som 9årig at stå på en rulletrappe med min mor i et stormagasin og tænke på et latex/læder-outfit jeg godt kunne tænke mig. Jeg ved ikke, hvad det var, der gjorde, jeg ikke sagde det højt. Jeg vidste, at det var noget ikke helt rigtigt noget at sige højt.
Min mor regnede mig nok ud, da jeg til fastelavn tog afsted klædt ud som "luder"!

Frække Rikke sagde ...

Correction: klædt ud som lykkelig luder :-D