onsdag den 7. november 2007

Hvem skal man kneppe for at finde den rette kandidat?

For tiden går det med arbejde, som jeg ville ønske jeg kunne blogge om, men det er offentligt og ikke alle der har den funktion, så I ville sørme kunne finde min sande identitet, hvis jeg skrev om det, og det duer jo ikke, når man skal forestille at være anonym.
I fritiden bruger jeg al min tid på aviser, netaviser, tv-nyheder, radio-nyhedr og IRL valgdebatter, for jeg mangler nogle at stemme på. Har skrevet mails og stillet IRL-sprørgsmål og er fortsat i tvivl.



Skal jeg stemme på Ø for at beholde vagthunden i dansk politik?
Skal jeg stemme på SF for at støtte de bløde værdier?
Skal jeg stemme på Socialdemokraterne, fordi det kunne være super fedt at have en kvindelig statsminister?
Skal jeg stemme på Radikale fordi jeg nærer sympati for Vestager og hendes retoriske form?
Skal jeg stemme Ny Alliance fordi jeg vil have lavere skat og gerne vil ryste posen med de fasttømrede ideologier?
Skal jeg stemme Venstre, fordi de skal forestille at være liberale (liberale detailstyrere?)
Skal jeg stemme Konservative fordi jeg har gjort det før?
Skal jeg stemme DF fordi de vil give mig mere i SU og større fribeløb?

Okay, DF, Venstre og Kristendemokraterne får ikke min stemme, for det står klart, at jeg ikke vil stemme på nogen, der mener, de kan definere en bestemt danskhed, som oven i købet oftest opstilles udfra Udanskhed - altså den fremmede andethed. Jeg vil ikke stemme Venstre, for de markedsbaserer uddannelsessystemet, og her er virkelig et område vi IKKE må liberalisere, privatisere, markedsbasere, hvis vi vil have et videnssamfund, som ikke består på baggrund af individets pengepung og kynisk udbud/efterspørgsels-financiering. Og et parti, der bygger på et religiøst fundament kan jeg ikke støtte. Er det ikke det vi klandrer muslimerne for?



På bolleområdet har det været (for!) fredeligt indtil i forgårs. Tømren forelskede sig alligevel ikke i den kvinde, han havde samlet op, og så valgt han at udtrykke sin seksualitet med mig. Mmm, det var længe siden (altså, et par uger), så jeg var let at få til at sitre. Og jeg elsker at han tænder så hårdt på at lege med min mis! Jeg var tændt, så vi skulle lige prøve noget nyt (nyt i vores forhold!), så jeg forsøgte mig med en finger i rumpetten på ham, og det tog han godt imod. Faktisk så godt at han fik et lille black out, men han har heller ikke prøvet det før, så overraskelsens ophidselse kunne få lov at spille ind. Det er ikke alle mænd, der tager lige godt imod den diciplin, men de fleste, der er åbne for det, nyder det.



Og så lige en reklame:
I aften har Bethelsen haft en interessant ældre amerikansk kvinde i studiet og tale om onani. Rigtig godt program

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nå, nu skal jeg da love for, at der kom gang i butikken igen :)

Jeg springer let rødmende, men ellers elegant hen over sexdelen og foreslår tre kendetegn ved en god kandidat:
1) Vedkommende skal være perker og forstå dobbelttydigheden i brugen af dette ord i denne sammenhæng.
2) Vedkommende skal gå klart imod kriminalisering af prostitution (så følger der sikkert en masse andet frisind med).
3) Vedkommende skal kunne klare en hel valgkamp uden at nævne ordet "velfærdsstat"

Anonym sagde ...

@ths

Findes den person?? Særligt dit punkt 3 bliver svært at opfylde.. desværre.

Anonym sagde ...

Lucky bastard! ;-)
(sexdelen)

Anonym sagde ...

@Lenore

Der er en her, der i hvert fald opfylder 1 og 2
http://www.altinget.dk/kandidater/kandidat.asp?id=1771
Hun danser lidt rundt om det med velfærdsstaten. Det skal ikke bare være kontanter, men værdier osv.

Også ham her opfylder 1 og 2, men igen må man døje velfærdsstaten:
http://www.altinget.dk/kandidater/kandidat.asp?id=2223&show=qa

Og så er der ham her, men stadig med velfærsstat:
http://www.altinget.dk/kandidater/kandidat.asp?id=1125&show=qa

Jeg har dog ikke turdet kalde nogen af dem perkere :)

Frække Rikke sagde ...

Dejligt med nogle konkrete kandidater! Jeg vil straks kigge nærmere på dem...

Frække Rikke sagde ...

@HTS
Altså det føste link fører til en kanidat, der ikke har besvaret spørgsmålene. Link 2 og 3 synes prostitution skal kriminaliseres!
?

Anonym sagde ...

Ups ja, du har ret, jeg har nosset rundt i enig og uenig. Den første skulle dog være god nok - det er Lone Yalcinkaya fra Venstre i Københavns Storkreds. Ved ikke hvorfor linket ikke virker.

NA har en række indvandrer-kandidater, men de har ikke besvaret spørgsmålene. SF'erne og dem fra Enhedslisten har jeg ikke gidet søge på, men man kan jo være heldig... En enkelt konservativ indvandrer-kandidat var også for kriminalisering, og det samme er Manu Sareen fra de radikale.

Det er faktisk lidt deprimerende det hele.

Frække Rikke sagde ...

@HS
Enig!